SEO on page – cum să te asiguri că site-ul tău va fi indexat corect de către Google

SEO nu mai reprezintă de multă vreme o noutate pentru marketingul online. Oamenii au integrat tot mai mult motoarele de căutare în viețile lor, căutând produsele și serviciile de care aveau nevoie. Acest lucru a însemnat o mare oportunitate pentru antreprenori, întrucât a facilitat legătura dintre ei și potențialii clienți.
Promovarea SEO a devenit o modalitate atractivă pentru multe businessuri de a deveni vizibile în online. În ciuda complexității întregului proces și a perioadei destul de îndelungate pe care o necesită o campanie, optimizarea pentru motoarele de căutare se dovedește a fi o investiție eficientă atât în propriul business, cât și în publicitate.

De ce este SEO o investiție în propriul business?

O campanie SEO este constituită din două părți: o parte tehnică și o parte de link building. Partea tehnică presupune o serie de audituri în urma cărora se realizează optimizarea site-ului pentru a fi bine idexat de motoarele de căutare. Cu alte cuvinte, însăși o parte din nucleul unei campanii de promovare constă în îmbunătățirea propriului site. O astfel de investiție vine, așadar, cu beneficii duble: un site mai bun, la pachet cu publicitate.

Sunt sigur că atunci când vine vorba despre SEO tehnic, toată lumea a auzit despre tag-urile meta și densitatea ancorelor suficient cât să-i ajungă pentru o viață. Însă nu la asta se rezumă partea tehnică a optimizării. Prin demersurile pe care le presupune acest proces, se urmăresc deopotrivă experiența utilizatorilor pe site și indexabilitatea motoarelor de căutare.

8 elemente de SEO tehnic pe care să le urmărești atunci când îți construiești site-ul

Voi prezenta în rândurile următoare „scheletul” optimizării SEO on-page:

  • Construirea de URL-uri SEO friendly – este indicat un URL scurt, care să cuprindă și cuvintele cheie urmărite, de tipul www.siteultau.ro/cuvant-cheie;
  • Definirea tag-ului title într-o manieră unică, atractivă pentru utilizator, care să conțină și cuvinte cheie; o recomandare suplimentară ar fi personalizarea titlurilor cu sintagme de tipul: „2017”, „ghid”, „recenzie”, pentru targetarea cuvintelor cheie long-tail;
  • Construirea de meta descrieri unice și interesante pentru utilizatori; în cazul unui site cu zeci de mii de produse, se recomandă folosirea unor șabloane pentru acest tag întrucât operațiunea de a redacta descrieri unice pentru fiecare pagină nu ar fi scalabilă;
  • Definirea tag-urilor headings, întrucât ele servesc drept structură pentru indexarea de către motoarele de căutare – <h1> pentru titlu și <h2> pentru primul subtitu, până la <h6>;
  • Construirea unui structuri solide de internal linking – ajută Google să înțeleagă mai bine conținutul paginii și pe utilizatori să ajungă mai ușor la informațiile pe care le caută;
  • Optimizarea imaginilor prin folosirea tag-ului alt, care descrie conținutul imaginii print-o sintagmă scurtă, facilitând indexarea acestora;
  • Setarea tag-ului self canonical – prin acest tag informăm motoarele de căutare dacă pagina respectivă este sau nu o copie a altei pagini (dacă avem două pagini duplicat A și B, putem folosi acest tag pentru a informa motoarele de căutare că B este o copie a lui A , evitând astfel penalizările pentru conținut duplicat)
  • Implementarea de date structurate – ajută motoarele de căutare să înțeleagă mai bine conținutul și structura unui site.

Este recomandat să ai în vedere aceste elemente încă de la construirea site-ului, întrucât astfel vei economisi timp și bani în viitor, când va fi mai complicat să operezi aceste modificări. Însă, întregul proces de optimizare este destul de laborios, de aceea ar fi indicat să apelezi la serviciile unei agenții SEO dacă ești un începător în ale marketingului online. În acest fel, vei beneficia de cunoștințele de marketing ale unor specialiști care te vor ajuta să identifici nevoile businessului tău și să pornești în lupta către primele poziții din Google cu strategia potrivită.

Distribuie

Lasă un răspuns